فاجعه بزرگ قتل عام مردم فلسطین در روز « نکبت» و انتقال سفارت آمریکا به قدس

بخش اخبار جهان –فلسطین اشغالی روز گذشته شاهد قیام سراسری فلسطینی‌ها به مناسبت روز تاسیس رژیم صهیونیستی (روز نکبه) و همچنین ابراز انزجار علیه توطئه انتقال سفارت آمریکا به قدس بود که با حمله وحشیانه نیروهای رژیم صهیونیستی مواجه شد. صهیونیستها بدون توجه به مسالمت آمیز بودن تظاهرات، این اعتراضات را به خاک وخون کشیدند، دهها نفر را شهید وصدها نفر را مجروح وشمار زیادی را بازداشت کردند. هزاران فلسطینی از صبح دیروز به سمت مرزهای غزه حرکت کردند و در مرزهای غزه تجمع کردند،‌ همچنین شهرها و روستاهای مختلف کرانه باختری شاهد تظاهرات گسترده فلسطینی‌ها بودند. وزارت بهداشت فلسطین از شهادت 50 فلسطینی و زخمی شدن صدها تن خبر داد.
به گزارش سایت العهد لبنان، در جریان تظاهرات دیروز در پی تیراندازی ارتش رژیم صهیونیستی به تظاهرکنندگان در مرزهای غزه 50 فلسطینی به شهادت رسیدند. تعداد زخمی شدگان در مرزهای نوار غزه در جریان تظاهرات به بیش از 2000 تن رسیده است.
خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی بر اثر استنشاق گازهای سمی دچار مسمومیت شدهمچنین. دیده بانی مقاومت در جبالیا در شمال غزه هدف گرفته شد.
نیروهای رژیم صهیونیستی از پشت خاکریزها در طول مرزهای غزه؛ جایی که چادرهای "بازگشت" برپا شده، به سمت تظاهر کننده‌ها شلیک می‌کردند.


همچنین خبر می‌رسد در راستای برگزاری تظاهرات میلیونی "بازگشت" اعتصاب سراسری غزه را دربرگرفت و تمامی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها تعطیل شدند.
رژیم صهیونیستی مسیرهای رام‌الله را برای ممانعت از برگزاری تظاهرات میلیونی مسدود کرد، این در حالی است که تظاهرات بازگشت در روستاها و شهرهای کرانه باختری نیز برگزار شد.
جوانان فلسطینی یک پهپاد صهیونیستی را که در مسیرش قصد آتش زدن چادرهای تظاهرکنندگان در شمال غزه را داشت،‌ منهدم کردند،‌ ارتش رژیم صهیونیستی به سقوط پهپاد خود اذعان کرد. درگیری‌هایی نیز بین جوانان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در جنوب بیت لحم درگرفت.
همچنین شاهدان عینی گفتند، یک تانک مرکاوا در نزدیکی چادرهای در شرق بیت حانون واژگون شد و پنج نظامی اسرائیلی در این حادثه زخمی شدند. تظاهرکنندگان فلسطینی اقدام به آتش زدن دههالاستیک‌ خودروها کردند.
شبکه هفت اسرائیل گزارش داد، فرمانده منطقه جنوب در ارتش اسرائیل به سربازانش دستور داد تا اجازه ندهند تظاهرکنندگان فلسطینی به مرزهای اسرائیل نفوذ کنند. اشغالگران از پهپادها برای شلیک گاز اشک‌آور به تظاهرکنندگان در ادوگاه بازگشت در شرق غزه استفاده کردند.
تک تیراندازهای رژیم صهیونیستی نیز به طور مستقیم به تظاهرکنندگان در شرق جبالیا تیراندازی می‌کردند. المیادین خبر داد، تظاهرات فلسطینی هاعصر دیروز در قدس اشغالی همزمان با افتتاحیه سفارت آمریکا اوج گرفت.
از سوی دیگر. سربازان رژیم صهیونیستی به سمت تظاهرکنندگان در ایست بازرسی قلندیا بمب‌های صوتی شلیک کردند،‌ همچنین اشغالگران اجازه ندادند کادر خبرنگاران روند تظاهرات و حملات به فلسطینی‌ها را در گذرگاه قلندیا پوشش دهند. گزارش‌ها حاکی است زنان فلسطینی در متن تظاهرات بوده وحضور گسترده‌ای داشتند.
ساف: افتتاح سفارت آمریکا در قدس به منزله "نکبه جدیدی" است
سازمان آزادی‌بخش فلسطین افتتاح سفارت آمریکا در شهر قدس اشغالی را به منزله "نکبه جدیدی" دانست و خواستار اقدامی جمعی و بین‌المللی برای حل دائمی مشکلات پناهندگان فلسطینی شد.
به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، حنان عشراوی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) اظهار داشت: افتتاح سفارت آمریکا در شهر قدس اشغالی به منزله "نکبه جدیدی" برای مردم فلسطین، عدالت جهانی و قوانین بین‌المللی است.
عشراوی تاکید کرد: این اقدام یک‌جانبه نشان می‌دهد که منطق زورگویی حاکم بوده و تمامی مسایل قانونی و انسانی نابود شده است.
لندن: از اول مخالف تصمیم ترامپ درباره قدس بودیم/ سفارتمان را به قدس نمی‌بریم
دولت انگلیس اعلام کرده قصد انتقال سفارتش از تل‌آویو به شهر قدس را ندارد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس گفت که کشورش قصدی برای انتقال سفارت خود از تل‌آویو به شهر قدس ندارد و با تصمیم آمریکا برای انتقال سفارتش از تل‌آویو به این شهر مخالف است.
بر اساس اعلام سخنگوی ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس گفته است: سفارتخانه انگلیس در شهر تل‌آویو قرار دارد و ما هیچ طرحی برای انتقال آن نداریم.
درخواست کمک فلسطینی‌ها از جامعه بین‌الملل برای توقف کشتارها
سخنگوی دولت فلسطین از جامعه بین‌الملل خواست تا هرچه سریع‌تر برای توقف کشتارهایی که توسط ارتش رژیم صهیونیستی در حق شهروندان بی‌دفاع فلسطینی صورت می‌گیرد، مداخله کند.
وی از جامعه بین الملل با تمامی نهادها و سازمان‌هایش خواست تا برای حمایت بین‌المللی از مردم بی‌دفاع فلسطین که کشتار دسته جمعی هولناکی در حق آنها صورت می‌گیرد، وارد عمل شوند.
وی تاکید کرد: مبارزه و پایداری ما و پایبندیمان به قطعنامه‌های بین‌المللی که بر حق بازگشت تاکید کرده‌اند، ادامه خواهد داشت.
افتتاح سفارت آمریکا در قدس
در مراسمی که دیروز با حضور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و افرادی از چند کشور برگزار شد، سفارت آمریکا در قدس رسماً افتتاح گشت.
به گزارش روسیا الیوم، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پیامی به شرکت کنندگان در این مراسم مدعی شد: قدس از گذشته پایتخت ملت یهود بوده است.
ترامپ در ادامه اظهارات بی‌اساس و ادعاهای پوچ خود ادامه داد: اسرائیل یک "کشور مستقل" است و همانند هر کشوری در جهان حق دارد که پایتخت داشته باشد و قدس پایتخت حقیقی اسرائیل است.رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شد: واشنگتن کاملاً به توافق صلح پایبند است.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد: قدس پایتخت همیشگی مردم یهود و "اسرائیل" است.
سایر اخبار این روزنامه
عضو اتاق بازرگانی ایران: قرارداد با خودروسازان اروپایی پا برجاست فاجعه بزرگ قتل عام مردم فلسطین در روز « نکبت» و انتقال سفارت آمریکا به قدس سید حسن نصرالله: اگر تجاوزات اسرائیل به سوریه ادامه یابد پاسخ در قلب فلسطین اشغالی خواهد بود به کجا چنین شتابان؟ توئیت دکتر ظریف از قتل عام دیروز فلسطینی‌ها: روز بسیار شرم آوری است پاسخ دولت به انتقاد برخی شخصیت‌ها از برجام: آنها که باید عذرخواه ملت باشند به دستاوردهای ملی می‌تازند رئیس جمهور در تماس تلفنی نخست‌وزیر بریتانیا: حفظ برجام بدون آمریکا امکان پذیر، اما بدون تامین منافع ایران غیرممکن است دکتر ظریف در پایان مذاکره با مقامات چین و روسیه مطرح کرد 1+4 به زودی تضمین منافع ایران ذیل برجام را مشخص می‌کند در دیدار با رئیس جمهوری روسیه آمانو: ایران هرگز برجام را نقض نکرده است افتتاح بزرگترین کارخانه تولیدکیسه خون خاورمیانه در ایران وزیر بهداشت: راه‌اندازی بزرگترین کارخانه تولید کیسه خون خاورمیانه در ایران از دستاوردهای برجام است فاجعه بزرگ قتل عام مردم فلسطین در روز « نکبت» و انتقال سفارت آمریکا به قدس فاجعه بزرگ قتل عام مردم فلسطین در روز « نکبت» و انتقال سفارت آمریکا به قدس فاجعه بزرگ قتل عام مردم فلسطین در روز « نکبت» و انتقال سفارت آمریکا به قدس فاجعه بزرگ قتل عام مردم فلسطین در روز « نکبت» و انتقال سفارت آمریکا به قدس فاجعه بزرگ قتل عام مردم فلسطین در روز « نکبت» و انتقال سفارت آمریکا به قدس